...
Menu

KİDR DEĞERLENDİRME SORU LİSTESİ
Doküman No LST.KLT.05
İlk Yayın Tarihi 1.11.2019
Revizyon Tarihi İlk Yayın
Revizyon No 00
HER DENETLEDİĞİNİZ SORU İLE İLGİLİ OLARAK GÖZDEN GEÇİRDİĞİNİZ KANITA İLİŞKİN DOKÜMANIN NUMARASI , YAYIN TARİHİ, GÖRÜŞTÜĞÜNÜZ KİŞİ, DOKÜMAN ADINI MUTLAKA BULGULARINIZDA BELİRTİNİZ VE AYRICA DOKÜMAN ÜZERİNDE İNCELEDİĞİNİZ / ÖRNEKLEME YAPTIĞINIZ UYGULAMA İLE İLGİLİ AÇIKLAMALARI – BİLGİLERİ BULGU OLARAK KAYIT EDİNİZ.
SORULAR İlgili Birim* Uygun Majör Minör Gözlem
A.1. Liderlik ve Kalite
Kurum, kurumsal dönüşümünü sağlayacak yönetişim modeline sahip olmalı, liderlik yaklaşımları uygulamalı, iç kalite güvence mekanizmalarını oluşturmalı ve
kalite güvence kültürünü içselleştirdi mi ?
KK
Yönetişim modeli ve organizasyon şeması var mı KK
 Kurumun yönetişim ve idari alanlarla ilgili politikasını ve stratejik amaçlarını uyguladığına
dair uygulamalar/kanıtlar var mı ?
KK
Yönetişim ve organizasyonel yapılanma uygulamalarına ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtlar var mı ? KK
A.1.2. Liderlik
Kurumun yöneticilerinin liderlik özelliklerini ve yetkinliklerini ölçmek ve izlemek için kullanılan yöntemler, elde edilen izleme sonuçları ve bağlı iyileştirmeler yapılıyor mu ? KK,İK, AKADEMİK BİRİMLER
 Kurumdaki kalite kültürünün gelişimini ölçmek ve izlemek için kullanılan yöntemler, elde edilen izleme
sonuçları ve bağlı iyileştirmeler yapılıyor mu ?
KK,İK, AKADEMİK BİRİMLER
A.1.3. Kurumsal dönüşüm kapasites
 Değişim yönetim modeli var mı ? KK, REKTÖRLÜK
Değişim planları, yol haritaları var mı ? KK, REKTÖRLÜK
Yükseköğretim ekosisteminde ve temel fonksiyonları çevresinde meydana gelen değişime yönelik analiz raporları KK, REKTÖRLÜK
 Gelecek senaryoları hazırlandı mı ? KK, REKTÖRLÜK
 Kıyaslama raporları hazırlandı mı ? KK, REKTÖRLÜK
 Değişim ekipleri belgeleri var mı ? KK, REKTÖRLÜK
A.1.4. İç kalite güvencesi mekanizmalar
Kalite güvencesi rehberi gibi tanımlı süreç belgeleri, Kalite Komisyonu çalışma usul ve esasları var mı ? KK
İş akış şemaları, takvim, görev ve sorumluluklar ve paydaşların rollerini gösteren kanıtlar var mı ? KK
 Bilgi Yönetim Sistemi var mı ? KK
Kurumsal Risk Yönetim Planı var mı ? KK
Paydaş katılımına ilişkin belgeler var mı ? KK
Yıllık izleme ve iyileştirme raporları var mı ? KK
A.1.5. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik
Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik ile ilişkili olarak benimsenen ilke, kural,
yöntemler ve bigilendirme adımlarının ilan edildiğini gösteren kanıtlar var mı ?
Kurumun/birimlerin internet sayfalarının güncel ve erişilebilir olduğuna dair kanıtlar var mı ?
 Kurum içi ve dışı hesap verebilirlik tanımlı süreçlerinin uygulanmakta olduğunu gösteren
kanıtlar var mı ?
 İç ve dış paydaşların kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlikle ilgili memnuniyeti ve geri
bildirimleri
 Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik mekanizmalarına ilişkin izleme ve iyileştirme
kanıtları
A.2.1. Misyon, vizyon ve politikalar
Misyon ve vizyon tanım mı ? KK
Politika belgeleri (Eğitim ve öğretim politika belgesi uzaktan eğitimi de içermelidir) var mı ? KK
Politika belgelerinin ilgili paydaş katılımıyla hazırlandığını kanıtlayan belgeler var mı ? KK
Politika belgelerinde bütüncül ilişkiyi gösteren ifadeler ve uygulama örnekleri (Eğitim
programlarında araştırma vurgusu, araştırma süreçlerinde topluma hizmet vurgusu, uzaktan
eğitim vurgusu yapıldı mı ?
KK
 Politikaların izlendiğine ve değerlendirildiğine ilişkin kanıtlar var mı ? KK
A.2.2. Stratejik amaç ve hedefler
Kamuoyuna ilan edilmiş, kurumun stratejik amaç ve hedeflerini içeren dokümanlar (stratejik plan,
strateji belgesi vb.) ve dokümanın geliştirilme süreci kanıtlar?
KK
Kurumun stratejik planına planlama, uygulama, kontrol etme ve önlem alma aşamalarında iç ve dış
paydaş katılımını gösteren kanıtlar var mı ?
KK
Stratejik plan ve hedeflerin, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’yla uyumunu gösteren
kanıtlar var mı ?
KK
Stratejik Planda yer alan göstergelerin yıllık gerçekleşme takibini ve iyileştirme önerilerini içeren
performans raporları var mı ?
KK
Stratejik amaçlar ve hedefler kapsamında paydaşlardan gelen talep, şikayet vb. kapsayacak şekilde
uygulamların sonuçlarını analiz eden iyileştirme raporları var mı ?
KK
A.2.3. Performans yönetimi
Performans yönetim prosedürlerine dair belgeler var mı ? İK
Performans göstergeleri ve anahtar performans göstergeler var mı ? İK
Performans yönetimi sürecinin nasıl işlediğini gösteren kanıtlar var mı ? İK
Performans programı raporu var mı ? İK
Performans yönetimi mekanizmalarının izlendiğine ve iyileştirildiğine dair kanıtlar var mı ? İK
A.3.1. Bilgi yönetim sistemi
Bilgi Yönetim Sistemi ve bu sistemin fonksiyonlarına ilişkin kanıtlar var mı ?
Kişisel Verilerin İşlenmesine yönelik süreçler ve uygulamalar var mı ? KK
Bilgi Yönetim Sistemi’nin izlenmesi ve iyileştirilmesine ilişkin kanıtlar var mı ?
Bilgi güvenliğini ve güvenirliğini sağlamaya yönelik süreçler ve uygulamalar var mı ?
Siber tehditlere yönelik risk, sızma testleri ve bağlı iyileştirmeler yapıldı mı ?
A.3.2. İnsan kaynakları yönetimi
İnsan kaynakları politikası ve hedefleri ve bunlara ilişkin uygulamalar (Yetkinlik, işe alınma,
hizmet içi eğitim, teşvik ve ödüllendirme vb. sistemler var mı ?
İK
Çalışan (akademik ve idari) memnuniyeti anketleri, uygulama sistematiği ve anket sonuçları  İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarına ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları KK,İK
İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarına ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları İK
A.3.3. Finansal yönetim
Finansal kaynakların yönetimine ilişkin tanımlı süreçler ve uygulamalar (Kaynak dağılımı,
kaynakların etkin ve verimli kullanılması, kaynak çeşitliliği) var mı ?
Finansal kaynakların planlama, kullanım ve izleme uygulamalarının kurumun stratejik planı
ile uyumunu gösteren belgeler var mı ?
Finansal kaynakların yönetimi süreçlerine ilişkin izleme raporları ve analizleri ve iyileştirme
kanıtları var mı ?
A.3.4. Süreç yönetimi
Süreç yönetim modeli ve/veya Süreç Yönetimi El Kitabı var mı ? KK
Süreç Kılavuzları ve Süreç Sorumluları Eğitim Belgeleri var mı ? KK
Süreç yönetimi uygulamaları (Uzaktan eğitim dahil) var mı ? KK
Paydaş katılımına ilişkin kanıtlar var mı ? KK
Süreç yönetim mekanizmalarının izlenmesi ve iyileştirilmesine ilişkin kanıtlar KK
A.4.1. İç ve dış paydaş katılım
Kurumun süreçlerine özgü oluşturulmuş iç ve dış paydaş listesi ile paydaşların
önceliklendirilmesine ilişkin kanıtlar var mı ?
KK
Paydaş görüşlerinin alınması sürecinde kullanılan veri toplama araçları ve yöntemi (Anketler,
odak grup toplantıları, çalıştaylar, bilgi yönetim sistemi vb.) var mı ?
KK
Karar alma süreçlerinde paydaş katılımının sağlandığını gösteren belgeler var mı ? KK
Paydaş katılım mekanizmalarının işleyişine ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları var mı ? KK
A.4.2. Öğrenci geri bildirimleri
Öğrenci geri bildirimi elde etmeye ilişkin ilke ve kurallar var mı? KK
Tanımlı öğrenci geri bildirim mekanizmalarının tür, yöntem ve çeşitliliğini gösteren kanıtlar  var mı?  (Uzaktan/karma eğitim dahil KK
Öğrenci geri bildirimleri kapsamında gerçekleştirilen iyileştirmelere ilişkin uygulamalar  var mı? KK
Öğrencilerin karar alma mekanizmalarına katılımı örnekler  var mı? KK
Öğrenci geri bildirim mekanizmasının izlenmesi ve iyileştirilmesine yönelik kanıtlar  var mı? KK
A.4.3. Mezun ilişkileri yönetimi
 Mezun izleme sisteminin özellikleri belirli mi ? KM
Mezunların sahip olduğu yeterlilikler ve programın amaç ve hedeflerine ulaşılmasına ilişkin
memnuniyet düzeyi belirli mi ?
KM
Mezun izleme sistemi kapsamında programlarda gerçekleştirilen güncelleme çalışmaları yapılıyor mu ? KM
 Mezun geri bildirimler alınıyor ve değerlendiriliyor mu ? KM
A.5.1. Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi
Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısı tanımlı mı ?
Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimine ilişkin uygulama kanıtlar var mı ?
Yönetim ve organizasyonel yapıya ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları var mı ?
A.5.2. Uluslararasılaşma kaynakları
Kurumun uluslararasılaşma faaliyetlerini sürdürebilmesine yönelik kaynakların planlama
kanıtları var mı ?
Uluslararası çalışmalar için ayrılan kaynaklarının yönetimine ilişkin belgeler (Erasmus vb.
bütçelerin kulanım oranı, AB proje bütçelerinin yönetimi ve ikili protokoller kapsamında
gerçekleşen kaynakların yönetimine ilişkin belgeler gibi)
Uluslararasılaşma kaynakların dağılımının izlenmesi ve iyileştirilmesine ilişkin kanıtlar
A.5.3. Uluslararasılaşma performans
Stratejik plan ve uluslararasılaşma politikasına ilişkin performans göstergeleri
Uluslararasılaşma faaliyetleri (Uluslararası kapsamda düzenlediği toplantılar, katılım
sağladığı programlar, protokoller kapsamında faaliyetler vb.)
Uluslararasılaşma hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını izlemek üzere oluşturulan mekanizmalar
Uluslararasılaşma süreçlerine ilişkin yıllık öz değerlendirme raporları ve iyileştirme çalışmaları
TOPLAM 0 0 0 0
Doküman No: XXXXXXXXXXXX; Revizyon Tarihi: XXXXXXXXXXX; Revizyon No:00 Sayfa: 1/10
*İlgili Birim Kısaltmaları:
AB: AKADEMİK BİRİMLER (Denizcilik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Denizcilik Meslek Yüksekokulu, Hukuk Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngilizce hazırlık)
ÜY: Üst Yönetim (Rektörlük) EBYS: Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi SA: Satın Alma KK: Kalite Koordinatörlüğü PO: Proje Ofisi
İİ: İdari İşler YTİ: Yapı Teknik İşler Müdürlüğü Kİ: Kurumsal İletişim Müdürlüğü PSM: Sürekli Eğitim Merkezi PDR: Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Bİ: Bilgi İşlem AS: Ayniyat Saymanlığı İK: İnsan Kaynakları Mİ: Mali İşler ÖD: Öğrenci Dekanlığı
SKS: Sağlık Kültür ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü KD: Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü Öİ: Öğrenci İşleri KM: Kariyer Merkezi
Uİ: Uluslararası İlişkiler Ofisi

KİDR DEĞERLENDİRME SORU LİSTESİ
Doküman No LST.KLT.05
İlk Yayın Tarihi 1.11.2019
Revizyon Tarihi İlk Yayın
Revizyon No 00
HER DENETLEDİĞİNİZ SORU İLE İLGİLİ OLARAK GÖZDEN GEÇİRDİĞİNİZ KANITA İLİŞKİN DOKÜMANIN NUMARASI , YAYIN TARİHİ, GÖRÜŞTÜĞÜNÜZ KİŞİ, DOKÜMAN ADINI MUTLAKA BULGULARINIZDA BELİRTİNİZ VE AYRICA DOKÜMAN ÜZERİNDE İNCELEDİĞİNİZ / ÖRNEKLEME YAPTIĞINIZ UYGULAMA İLE İLGİLİ AÇIKLAMALARI – BİLGİLERİ BULGU OLARAK KAYIT EDİNİZ.
SORULAR İlgili Birim* Uygun Majör Minör Gözlem
B.1.1. Programların tasarımı ve onayı
Program tasarımı ve onayı için kullanılan tanımlı süreçler (Eğitim politikasıyla uyumu, el kitabı, kılavuz, usul ve esas vb.) var mı ? AB
Program tasarımı ve onayı süreçlerinin yönetsel ve organizasyonel yapısı (Komisyonlar, süreç sorumluları, süreç akışı vb.) var mı ? AB
Program amaç ve çıktılarının TYÇ ile uyumunu gösteren kanıtlar (ders program örnekleri, güncel ders izlence örnekleri vb.) AB
Program tasarım süreçlerine paydaş katılımını gösteren kanıtlar AB
Programların tasarım ve onay sürecinin izlendiği ve buna göre yapılan iyileştirilmelere ilişkin kanıtlar AB
Uzaktan-karma program tasarımında bölüm/alan bazlı uygulama çeşitliliğine ilişkin kanıtlar (bölümlerin farklı uzaktan eğitim taleplerinin dikkate alındığına ilişkin kanıtlar vb. AB
B.1.2. Programın ders dağılım dengesi
Ders dağılımına ilişkin ilke ve yöntemler ile buna ilişkin kanıtlar AB
İlan edilmiş ders bilgi paketlerinde ders dağılım dengesinin gözetildiğine ilişkin kanıtlar AB
Eğitim komisyonu kararı, senato kararları vb. AB
Ders dağılım dengesinin izlenmesine ve iyileştirilmesine ilişkin kanıtlar AB
B.1.3. Ders kazanımlarının program çıktılarıyla uyumu
Kurumda, ders kazanımlarını değerlendirilmesi ve müfredat öğrenim hedeflerine ulaşılması ve
bunların program çıktıları ile uyumunun nasıl ölçtüğüne dair etkili süreçleri nasıl gerçekleşeceğini
gösteren yönerge ve planlama kanıtları
AB
Program çıktıları ve ders kazanımlarının ilişkilendirilmesi AB
Program dışından alınan derslerin (örgün veya uzaktan) program çıktılarıyla uyumunu gösteren
kanıtlar
AB
Ders kazanımların program çıktılarıyla uyumunun izlenmesine ve iyileştirilmesine ilişkin kanıtlar
B.1.4. Öğrenci iş yüküne dayalı ders tasarımı
AKTS ders bilgi paketleri* (Uzaktan ve karma eğitim programları dahil var mı ? AB
Öğrenci iş yükü kredisinin mesleki uygulamalar, değişim programları, staj ve projeler için tanımlandığını
gösteren kanıtlar*
AB
 İş yükü temelli kredilerin transferi ve tanınmasına ilişkin tanımlı süreçleri içeren belgeler AB
 Programlarda öğrenci İş yükünün belirlenmesinde öğrenci katılımının sağlandığına ilişkin belgeler ve
mekanizmalar
AB
Diploma Eki AB
Derslerin AKTS kredileri ve AKTS hesaplama tablolarının takibini gösteren kanıtlar AB
AKTS hesaplama tabloları ve ek belgeler (örn; öğretim üyeleri ve öğrencilerle yapılan anketler AB
ş yükü temelli kredilerin geribildirimler doğrultusunda güncellendiğine ilişkin kanıtlar AB
B.1.5. Programların izlenmesi ve güncellenmesi
 Programların izlenmesi ve güncellenmesine ilişkin periyot (yıllık ve program süresinin sonunda) ilke,
kural, gösterge, plan ve uygulamalar
AB
 Kurumun misyon, vizyon ve hedefleri doğrultusunda programlarını güncellemek üzere kurduğu
mekanizma örnekleri
AB
 Programların yıllık öz değerlendirme raporları (Program çıktıları açısından değerlendirme) AB
Program çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığını izleyen sistemler (Bilgi Yönetim Sistemi) AB
Programların yıllık ve program süresi temelli izlemelerden hareketle yapılan iyileştirmeler AB
Yapılan iyileştirmeler ve değişiklikler konusunda paydaşların bilgilendirildiği uygulamalar AB
Programın amaçlarına ulaşıp ulaşmadığına ilişkin geri bildirimler AB
Doğal afet vb gibi olağan dışı durumlar karşısında programların yürütülmesi için gerekli sürdürülebilir
öğretim modelinin oluşturulduğuna dair kanıtlar
AB
B.1.6. Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimi
Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimine ilişkin organizasyonel yapılanma ve iş akış şemaları var mı ? KK,AB
Eğitim ve öğretim ile ölçme ve değerlendirme süreçlerinin yönetimine ilişkin ilke,kurallar ve takvim AB
 Bilgi Yönetim Sistemi nasıl işlemektedir ? AB
Eğitim ve öğretim süreçlerinin yönetimine ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları nelerdir ? AB
İzleme çalışmalarına dair değerlendirme raporları, geri bildirimlerin analiz edildiği raporlar ya da
analiz içeren dokümanlar ve bu dokümanlara dayanarak yapılan iyileştirmelere ilişkin yapılan
düzenlemeler yapılmakta mıdır?
AB
B.2.1. Öğretim yöntem ve teknikleri
Ders bilgi paketlerinde öğrenci merkezli öğretim yöntemlerinin varlığı nasıl sağlanmaktadır? AB
Uzaktan eğitime özgü öğretim materyali geliştirme ve öğretim yöntemlerine ilişkin ilkeler, mekanizmalar nasıl işletilmektedir ? AB
Aktif ve etkileşimli öğretme yöntemlerine ilişkin tanımlı süreçler ve uygulamalar nasıl işletilmektedir ? AB
 Eğiticilerin eğitimi program içeriğinde öğrenci merkezli öğrenme-öğretme yaklaşımına ilişkin
uygulamalar nasıl işletilmektedir ?
AB
Süreçlerin izlenmesine ve buna bağlı iyileştirme çalışmalarına yönelik kanıtlar nelerdir ? AB
B.2.2. Ölçme ve değerlendirme
 Öğrenci merkezli ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını içeren planlama dokümanları, organizasyon yapıları ve görev tanımları İK, AB
Programlardaki ölçme ve değerlendirme çeşitliliğine ilişkin uygulama örnekleri AB
Örgün/uzaktan/karma derslerde kullanılan sınav örnekleri (programda yer verilen farklı ölçme araçlarına ilişkin) AB
Ölçme ve değerlendirme uygulamalarının ders kazanımları ve program yeterlilikleriyle ilişkilendirildiğini, öğrenci iş yükünü temel aldığını* gösteren ders bilgi paketi örnekleri AB
Dezavantajlı gruplar ve çevrimiçi sınavlar gibi özel ölçme türlerine ilişkin mekanizmalar AB
Sınav güvenliği mekanizmaları AB
İzleme ve paydaş katılımına dayalı iyileştirme kanıtları AB
B.2.3. Öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve
kredilendirilmesi*
Öğrenci kabulü, önceki öğrenmenin tanınması ve kredilendirilmesine ilişkin ilke ve kurallar Öİ
Önceki öğrenmelerin tanınmasında öğrenci iş yükü temelli kredilerin kullanıldığına dair belgeler Öİ
 Uygulamaların tanımlı süreçlerle uyumuna ve sürekliliğine ilişkin kanıtlar, Öİ
 Paydaşların bilgilendirildiği mekanizmalar Öİ
B.2.4. Yeterliliklerin sertifikalandırılması ve diploma
Öğrencinin akademik ve kariyer gelişimini izlemek, diploma onayı ve yeterliliklerin sertifikalandırılmasına ilişkin tanımlı süreçler ve mevcut uygulamalar Öİ
 Merkezi yerleştirmeyle gelen öğrenci grupları dışında kalan yatay geçiş, yabancı uyruklu öğrenci sınavı
(YÖS), çift anadal programı (ÇAP), yandal öğrenci kabullerinde uygulanan kriterler
Öİ
Öğrenci iş yükü kredisinin değişim programlarında herhangi bir ek çalışmaya gerek kalmaksızın tanındığını gösteren belgeler Öİ
B.3.1. Öğrenme ortam ve kaynakları
Öğrenme kaynakları ve bu kaynakların yeterlilik durumu, geliştirilmesine ilişkin planlamalar ve uygulamalar KD,SKS
 Öğrenci el kitabı (kurumun sunduğu öğrenme ortan ve kaynaklarını anlatan KD,SKS
Öğrencilerin (kütüphane, labaratuvar vb.) erişim analizler KD,AB
Öğrenme kaynaklarına erişilebilirlik kanıtları (Uzaktan eğitim dahil) AB
Öğrenme yönetim sistemi uygulamalarına ilişkin örnekler AB
Öğrencilere sunulan öğrenme kaynakları ile ilgili öğrenci geri bildirim araçları (Anketler vb.) KK
Öğrenme kaynaklarının düzenli izlendiğine ve iyileştirildiğine ilişkin kanıtlar KD,SKS
B.3.2. Akademik destek hizmetleri
Akademik destek hizmetleri için kullanılan kullanılan tanımlı süreçler AB
Varsa uzaktan eğitimde akademik ve teknik öğrenci danışmanlığı mekanizmaları ve tanımlı süreçler AB
Öğrencilerin danışmanlara erişimine ilişkin mekanizmalar AB
Psikolojik danışmanlık veya kariyer merkezi organizasyonel yapılanması KM,PDR
Rehberlik, psikolojik danışmanlık ve kariyer hizmetlerine ilişkin planlama ve uygulamalar PDR
Kariyer merkezi uygulamaları KM
Öğrencilerin katılımına ilişkin kanıtla KM,PDR
Öğrencilere sunulan hizmetlerle ilgili öğrenci geri bildirim araçlarının sonuçları ve izleme kanıtlar KM,PDR
Sürece ilişkin yapılan güncelleme ve iyileştirme kanıtları KM,PDR
B.3.3. Tesis ve altyapılar
Tesis ve altyapının kullanımına yönelik ilke ve kurallar YTİ
Erişim ve kullanıma ilişkin uygulamalar YTİ
Tesis ve altyapının kurumsal büyüme ile ilişkili olarak gelişim durumu (Örneğin, birim sayısındaki artış
ile fiziksel alanlardaki artış arasındaki ilişki gibi)
YTİ
Kurumda uzaktan eğitim programları ve uygulamaları varsa; bunlara yönelik alt yapı, tesis, donanım
ve yazılım durumlar
YTİ
Tesis ve altyapı hizmetlerinin izlenmesi, çeşitlendirilmesi ve iyileştirilmesine ilişkin kanıtlar YTİ
B.3.4. Dezavantajlı gruplar
Dezavantajlı öğrenci gruplarına sunulacak hizmetlerle ilgili planlama ve uygulamalar (Kurullarda
temsil, engelsiz üniversite uygulamaları, varsa uzaktan eğitim süreçlerindeki uygulamalar vb.)
ÖD
Dezavantajlı gruplardan alınan geri bildirimlerin izleme ve iyileştirme mekanizmalarında
kullanıldığına ilişkin belgeler
ÖD
Engelsiz üniversite uygulamalarına ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları ÖD
B.3.5. Sosyal, kültürel, sportif faaliyetler
Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin planlanması ve yürütülmesine ilişkin kanıtlar SKS
Yıl içerisinde öğrencilere yönelik yıllık sportif, kültürel, sosyal faaliyetlerin listesi (Faaliyet türü, konusu,
katılımcı sayısı vb. bilgilerle)
SKS
Faaliyetlerin erişilebilirliği ve fırsat eşitliğini gözettiğine dair kanıt örnekler SKS
Faaliyetlerin çeşitliliği ve paydaş geribildirimlerinin göze alındığını gösteren kanıtlar SKS
Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerin izlenmesine ilişkin araçlar, izleme raporları, iyileştirme ve
çeşitlendirme kanıtları
SKS
B.4.1. Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterler
Öğretim elemanı atama, yükseltme ve görevlendirme kriterlerinin tanımlı ve kamuoyuna açık olduğunu
gösterir kanıtlar
İK
Akademik kadronun uzmanlık alanı ile yürüttükleri ders arasında uyumun sağlanmasına yönelik
uygulamalar
İK
Atama, yükseltme ve görevlendirme kriterleri izleme ve iyileştirme kanıtları İK
B.4.2. Öğretim yetkinlikleri ve gelişimi
Eğiticilerin eğitimi uygulamalarına ilişkin planlamalara (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.) ait
kanıtlar (Uzaktan eğitim uygulamaları dahil
İK, AB
Öğrenme öğretme merkezi uygulamalarına ilişkin kanıtlar İK, AB
Eğiticilerin eğitimi uygulamalarına (kapsamı, veriliş yöntemi, katılım bilgileri vb.) ilişkin kanıtlar (Uzaktan
eğitim uygulamaları dahil)
İK, AB
Eğiticilerin eğitimi dışında öğretim elemanı öğretim yetkinliğinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar İK, AB
Eğitim kadrosunun eğitim-öğretim performansını izleme süreçlerini gösteren belgeler ve dokümanlar İK, AB
Öğretim elemanlarının izleme ve iyileştirme süreçlerine katılımını gösteren kanıtlar İK, AB
Öğretim yetkinliği geliştirme süreçlerine ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları İK, AB
B.4.3. Eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirme
Eğitim kadrosunun eğitim-öğretim performansını takdir etmek, tanımak ve ödüllendirmek için
kurumun geneline yayılmış teşvik mekanizmaları/tanımlı süreçler
İK
Bu alanda yürütülen faaliyetlere ilişkin uygulama örnekleri İK
Eğitim kadrosunun eğitim faaliyetlerine yönelik teşvik ve ödüllendirmeye ilişkin kanıtlar İK
Eğitim kadrosunun eğitim-öğretim performansını takdir-tanıma ve ödüllendirmek üzere yürütülen
faaliyetlere ilişkin izleme ve iyileştirme kanıtları
İK
TOPLAM 0 0 0 0
Doküman No: XXXXXXXXXXXX; Revizyon Tarihi: XXXXXXXXXXX; Revizyon No:00 Sayfa: 1/10
*İlgili Birim Kısaltmaları:
AB: AKADEMİK BİRİMLER (Denizcilik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Denizcilik Meslek Yüksekokulu, Hukuk Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngilizce hazırlık)
ÜY: Üst Yönetim (Rektörlük) EBYS: Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi SA: Satın Alma KK: Kalite Koordinatörlüğü PO: Proje Ofisi
İİ: İdari İşler YTİ: Yapı Teknik İşler Müdürlüğü Kİ: Kurumsal İletişim Müdürlüğü PSM: Sürekli Eğitim Merkezi PDR: Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Bİ: Bilgi İşlem AS: Ayniyat Saymanlığı İK: İnsan Kaynakları Mİ: Mali İşler ÖD: Öğrenci Dekanlığı
SKS: Sağlık Kültür ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü KD: Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü Öİ: Öğrenci İşleri KM: Kariyer Merkezi
Uİ: Uluslararası İlişkiler Ofisi

KİDR DEĞERLENDİRME SORU LİSTESİ
Doküman No LST.KLT.05
İlk Yayın Tarihi 1.11.2019
Revizyon Tarihi İlk Yayın
Revizyon No 00
HER DENETLEDİĞİNİZ SORU İLE İLGİLİ OLARAK GÖZDEN GEÇİRDİĞİNİZ KANITA İLİŞKİN DOKÜMANIN NUMARASI , YAYIN TARİHİ, GÖRÜŞTÜĞÜNÜZ KİŞİ, DOKÜMAN ADINI MUTLAKA BULGULARINIZDA BELİRTİNİZ VE AYRICA DOKÜMAN ÜZERİNDE İNCELEDİĞİNİZ / ÖRNEKLEME YAPTIĞINIZ UYGULAMA İLE İLGİLİ AÇIKLAMALARI – BİLGİLERİ BULGU OLARAK KAYIT EDİNİZ.
SORULAR İlgili Birim* Uygun Majör Minör Gözlem
C.1.1. Araştırma süreçlerinin yönetim
Araştırma süreçlerin yönetimi ve organizasyon yapısı tanımlı mı? PO
Araştırma yönetişim modeli ve uygulamaları tanımlı mı? PO
Araştırma yönetimi ve organizasyonel yapının işlerliğinin izlendiği ve iyileştirildiğine ilişkin kanıtlar var  mı? PO
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün
yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar var mı?
PO
C.1.2. İç ve dış kaynaklar
Araştırma-geliştirme bütçesi ve dağılımı yapıldı mı? PO
Araştırma çerçevesinde yapılan stratejik ortaklıklar (Kamu veya özel) tanımlı mı? PO
Araştırma-geliştirme kaynaklarının araştırma stratejisi doğrultusunda yönetildiğini gösteren kanıtlar var mı? PO
Araştırma kaynaklarının çeşitliliği ve yeterliliğinin izlendiğine ve iyileştirildiğine ilişkin kanıtlar var mı? PO
İç kaynaklar ve kullanımına ilişkin tanımlı süreçler (BAP Yönergesi, İç Kaynak Kullanım Yönergesi vb.) var mı? PO
İç kaynakların birimler arası dağılımı yapıldı mı? PO, AB
Dış kaynakların kullanımını desteklemek üzere oluşturulmuş yöntem ve birimler tanımlı mı? PO
Dış kaynakların dağılımını gösteren kanıtlar var mı? PO
Dış kaynaklarda yıllar itibarıyla gerçekleşen değişimler izleniyor mu? PO
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün
yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar var mı?
PO
C.1.3. Doktora programları ve doktora sonrası imkanlar
Doktora programları ve doktora sonrası imkanlara ilişkin kanıtlar var mı? AB
Bu programlar ve imkanlardan yararlanan öğrenci/araştırmacı sayıları ve bunların birimlere göre
dağılımı izleniyor mu?
AB
Doktora programları ve doktora sonrası imkanlara yönelik izleme ve iyileştirme kanıtları var mı? AB
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün
yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar var mı?
AB
C.2.1. Araştırma yetkinlikleri ve gelişimi
Öğretim elemanlarının araştırma yetkinliğinin geliştirilmesine yönelik planlama ve uygulamalar var mı?
(destekleyici eğitimler, uluslararası fırsatlar, proje iş birliği çalışmaları vb.)
AB, PO
Öğretim elemanlarının geri bildirimleri ilişkin kanıtlar var mı? AB, PO
Öğretim elemanlarının araştırma yetkinliğinin izlenmesi ve iyileştirilmesine ilişkin kanıtlar var mı? AB, PO
 Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar var mı? AB, PO
C.2.2. Ulusal ve uluslararası ortak programlar ve ortak araştırma birimleri
Ulusal ve uluslararası düzeyde ortak programlar ve ortak araştırma birimleri oluşturulmasına yönelik
mekanizmalar oluşturulmuş mu?
PO
Ortak programlar ve ortak araştırma faaliyetlerine yönelik ikili anlaşmalar ve iş birliklerine ilişkin kanıtlar var mı? PO
Kurumun dahil olduğu araştırma ağları, kurumun ortak programları ve araştırma birimleri, ortak
araştırmalardan üretilen çalışmalar ve projeler var mı?
PO
Paydaş geri bildirimleri ilişkin kanıtlar var mı? PO
Ortak programlar ve ortak araştırma faaliyetlerinin izlenmesine ve iyileştirilmesine yönelik kanıtlar var mı? PO
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar var mı? PO
C.3.1. Araştırma performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
Araştırma performansını izlemek üzere geçerli olan tanımlı süreçler var mı? PO
Araştırma hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını izlemek üzere oluşturulan mekanizmalar var mı? PO
Paydaş geri bildirimleri ilişkin kanıtlar var mı? PO
Araştırma performansının izlenmesine ve iyileştirilmesine ilişkin kanıtlar var mı? PO
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği
özgün yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar var mı?
PO
TOPLAM 0 0 0 0
Doküman No: XXXXXXXXXXXX; Revizyon Tarihi: XXXXXXXXXXX; Revizyon No:00 Sayfa: 1/10
*İlgili Birim Kısaltmaları:
AB: AKADEMİK BİRİMLER (Denizcilik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Denizcilik Meslek Yüksekokulu, Hukuk Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngilizce hazırlık)
ÜY: Üst Yönetim (Rektörlük) EBYS: Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi SA: Satın Alma KK: Kalite Koordinatörlüğü PO: Proje Ofisi
İİ: İdari İşler YTİ: Yapı Teknik İşler Müdürlüğü Kİ: Kurumsal İletişim Müdürlüğü PSM: Sürekli Eğitim Merkezi PDR: Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Bİ: Bilgi İşlem AS: Ayniyat Saymanlığı İK: İnsan Kaynakları Mİ: Mali İşler ÖD: Öğrenci Dekanlığı
SKS: Sağlık Kültür ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü KD: Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü Öİ: Öğrenci İşleri KM: Kariyer Merkezi
Uİ: Uluslararası İlişkiler Ofisi

KİDR DEĞERLENDİRME SORU LİSTESİ
Doküman No LST.KLT.05
İlk Yayın Tarihi 1.11.2019
Revizyon Tarihi İlk Yayın
Revizyon No 00
HER DENETLEDİĞİNİZ SORU İLE İLGİLİ OLARAK GÖZDEN GEÇİRDİĞİNİZ KANITA İLİŞKİN DOKÜMANIN NUMARASI , YAYIN TARİHİ, GÖRÜŞTÜĞÜNÜZ KİŞİ, DOKÜMAN ADINI MUTLAKA BULGULARINIZDA BELİRTİNİZ VE AYRICA DOKÜMAN ÜZERİNDE İNCELEDİĞİNİZ / ÖRNEKLEME YAPTIĞINIZ UYGULAMA İLE İLGİLİ AÇIKLAMALARI – BİLGİLERİ BULGU OLARAK KAYIT EDİNİZ.
SORULAR İlgili Birim* Uygun Majör Minör Gözlem
D.1.1. Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi
Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi ve organizasyon yapısını gösteren kanıtlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
Toplumsal katkı yönetişim modelini gösteren kanıtlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
Toplumsal katkı faaliyetlerini yürüten birimler ve uygulama örnekleri var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
Toplumsal katkı süreçlerinin yönetimi ve organizasyonel yapısının işlerliğine ilişkin izleme ve
iyileştirme kanıtları var mı?
KK,ÖD,
SKS,AB
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün
yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar var mı?
KK,ÖD,
SKS,AB
D.1.2. Kaynaklar
Toplumsal katkı faaliyetlerini yürüten araştırma ve uygulama merkezleri ve diğer birimlere ilişkin
kanıtlar var mı?
KK,ÖD,
SKS,AB
Toplumsal katkı faaliyetlerine ayrılan bütçe ve yıllar içinde dağılımını içeren kanıtlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
Toplumsal katkı kaynaklarının toplumsal katkı stratejisi doğrultusunda yönetildiğini gösteren kanıtlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
Toplumsal katkı kaynaklarının çeşitliliği ve yeterliliğinin izlendiğine ve iyileştirildiğine ilişkin kanıtlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün
yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar var mı?
KK,ÖD,
SKS,AB
D.2.1.Toplumsal katkı performansının izlenmesi ve değerlendirilmesi
Kurumun hedefleriyle uyumlu toplumsal katkı faaliyetleri ilikin kanıtlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
Toplumsal katkı performansını izlemek ve değerlendirmek üzere geçerli olan tanımlı süreçlere ait kanıtlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
Toplumsal katkı hedeflerine ulaşılıp ulaşılmadığını izlemek üzere oluşturulan mekanizmaları gösteren kanıtlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
Kurumda yürütülen toplumsal katkı faaliyetlerinin değerlendirildiğini gösteren kanıtlar/izleme raporları oluşturulmuş mu? KK,ÖD,
SKS,AB
Toplumsal katkı faaliyetlerine ilişkin izlemeye dayalı iyileştirmelerin yapıldığını gösteren kanıtlar/raporlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
İşbirliği yapılan kurumlarla imzalanan protokoller ve anlaşmalar mevcut mu? KK,ÖD,
SKS,AB
Paydaş geri bildirimleri ilişkin kanıtlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
Toplumsal katkı performansının izlenmesine ve iyileştirilmesine ilişkin kanıtlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
Standart uygulamalar ve mevzuatın yanı sıra kurumun ihtiyaçları doğrultusunda geliştirdiği özgün yaklaşım ve uygulamalarına ilişkin kanıtlar var mı? KK,ÖD,
SKS,AB
TOPLAM 0 0 0 0
Doküman No: XXXXXXXXXXXX; Revizyon Tarihi: XXXXXXXXXXX; Revizyon No:00 Sayfa: 1/10
*İlgili Birim Kısaltmaları:
AB: AKADEMİK BİRİMLER (Denizcilik Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, Denizcilik Meslek Yüksekokulu, Hukuk Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngilizce hazırlık)
ÜY: Üst Yönetim (Rektörlük) EBYS: Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi SA: Satın Alma KK: Kalite Koordinatörlüğü PO: Proje Ofisi
İİ: İdari İşler YTİ: Yapı Teknik İşler Müdürlüğü Kİ: Kurumsal İletişim Müdürlüğü PSM: Sürekli Eğitim Merkezi PDR: Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Bİ: Bilgi İşlem AS: Ayniyat Saymanlığı İK: İnsan Kaynakları Mİ: Mali İşler ÖD: Öğrenci Dekanlığı
SKS: Sağlık Kültür ve Spor Hizmetleri Müdürlüğü KD: Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü Öİ: Öğrenci İşleri KM: Kariyer Merkezi
Uİ: Uluslararası İlişkiler Ofisi

KURUM GERİ BİLDİRİM BULGU MADDESİ İLGİLİ BİRİM ÇÖZÜM TAMAMLANMA TARİHİ
1.Kalite kültürü ve birim kalite faaliyetlerinin farkındalığına yönelik çalışmalarda, PUKÖ çevriminin kapatılması bağlamında, süreç yönetimi açısından kurum, henüz olgunlaşma aşamasındadır. Kalite Koordinatörlüğü Denetim ve değerlendirme çalışmalarımızın bir özeti hazırlanarak sunulacak, aynı zamanda web sitemizde yapılan yapılanma sayesinde çalışmalar aktarılacak. 31.10.24
2.Mezun izleme ve kariyer gelişimi çalışmaları halen olgunlaşmamış olup, desteklenmeye ihtiyaç bulunmaktadır. Kariyer Merkezi Mezun izleme ve kariyer gelişimi çalışmaları için web sayfası yapılandırılacak ve bu süreci yönetmek amacıyla yapılan çalışmalar özetlenerek aktarılacak. 31.10.24
3.Kurum genelinde sistematik olarak izlenme ve sonuçların paydaşlarla birlikte değerlendirilerek önlemler alınma aşaması tüm birimlerde yeterince olgunlaşmamıştır. Kalite Koordinatörlüğü, Akademik Birimler Dış paydaş anketleri, danışma kurulları toplantıları, mezun anketleri, öğrenci ve çalışan anketleri değerlendirmeleri paydaşlar ile birlikte değerlendirilerek aksiyonlar özetlenecek olup anket sonuçları web sayfamızdan taraf erişimine açık hale getirilecek. 31.10.24
4.Öğretim elemanlarının öğretim yetkinliğini geliştirmek için yapılan uygulama sonuçlarının izlenmesi tümüyle yapılmamaktadır İnsan Kaynakları, Akademik Birimler Bu alanı güçlendirecek eğitimler tespit edilerek, eğitimlerin alınması uygulanması ve eğitim etkinliğinin değerlendirilmesi çalışmaları tamamlanacak. İlgili eğitimlerin yıllık eğitim planlarına alınarak her yıl düzenli olarak uygulanması sağlanacak. 31.10.24
5.Tüm programlarda program çıktılarının izlenmesine ilişkin elde edilen sonuçların değerlendirilmesi, karar almalarda ve güncellemelerde kullanılması halen gerçekleştirilme aşamasındadır. Akademik Birimler Ders izlenceleri, bölüm özdeğerlendirme raporları gibi akademik süreçlerin özetleri olan çalışmalar titizlikle hazırlanarak programların ihtiyaç ve beklentilere cevap verme durumları değerlendirilecek. 31.10.24
6.Araştırma faaliyetlerine ilişkin iyileştirilme çalışmaları henüz olgunlaşma aşamasındadır. Proje Ofisi Koordinatörlüğü Proje Ofisi süreçleri değerlendirilecek ve 2021 yılından bu yana yapılan çalışmaların özeti hazırlanarak sunuma hazır hale getirilecek. 31.10.24
7.İş akış süreçleri ve proseslerinde kontrol etme ve önlem almaya ilişkin çalışmalar olgunlaşmaya muhtaçtır. Kalite Koordinatörlüğü İş akışları ve süreç çalışmaları gözden geçirilecek ve sunuma hazır hale getirilecek. 31.10.24
8.Kalite süreçlerini kapsayan entegre bilgi yönetim sistemi yapısının güçlendirilmesi gerekmektedir Kalite Koordinatörlüğü, Bilgi İşlem Müdürlüğü İlgili konuda yapılan araştırmalar ve bilgi işlem’in tavsiyeleri ile dijitaleşebilecek adımlar tespit edilecek. 31.10.24