- 2025-2026 Erasmus Personel Hareketliliği Faaliyetleri Duyurusu
2025-2026 Erasmus Personel Hareketliliği Faaliyetleri Duyurusu
Erasmus Personel Hareketliliğinden faydalanmak isteyen personelimiz 6 Şubat- 26 Şubat tarihleri arasında Erasmus Ofisi’ne ve https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr üzerinden başvuruda bulunabilirler. Faaliyetlerin en geç 30 Eylül 2025 tarihi itibariyle kesinleşmiş olması ve en geç 10 Mart 2026 tarihi itibariyle de tamamlanmış olması gerekmektedir.
Başvurular, Rektör tarafından görevlendirilmiş Erasmus Komisyonu tarafından gerçekleştirilmekte ve bu Komisyon’un yaptığı seçimler tutanakla kayıt altına alınmaktadır.
Erasmus Personel Hareketliliği iki ana faaliyet olarak yürütülmektedir:
- Personel ders verme hareketliliği (yalnız öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri)
- Personel eğitim alma hareketliliği (araştırma görevlileri ve tüm diğer akademik ve idari personel)
Personel Ders Verme Hareketliliği:
Personel ders verme hareketliliği, Piri Reis Üniversitesi’nde ders vermekle yükümlü olan bir personelin, program ülkelerinden birinde ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda öğrencilere ders vermesine ve ders vermeye ilişkin olarak karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyetler gerçekleştirmesine imkân sağlayan faaliyet alanıdır.
Personel ders verme faaliyeti gün tabanlı bir faaliyettir ve ders verilen günler için hibe ödemesi yapılır. Bu nedenle Personel Ders Verme Hareketliliği Anlaşmasında (Staff Mobility For Teaching – Mobility Agreement) ders verme programının gün bazında belirtilmesi gerekir.
Personel ders verme hareketliliği için faaliyet süresi, Program ülkeleri ile hareketlilikte seyahat hariç en az ardışık 2 iş günü; Ortak ülkeler ile hareketlilikte en az ardışık 5 iş günüdür. Her iki durumda da faaliyetin azami süresi 2 aydır. Faaliyetin geçerli bir faaliyet olarak değerlendirilebilmesi için en az 8 ders saati ders verilmesi zorunludur. Faaliyetin 1 haftadan uzun gerçekleştiği durumlarda, verilmesi gereken zorunlu ders saatinin süre ile orantılı olarak artması gerekmektedir (örneğin, 1 hafta sürecek bir faaliyette 8 saat ders verilmesi zorunlu olduğundan, 2 hafta sürecek bir faaliyette en az 16 saat ders verilmesi zorunludur)
(Daha çok personelimizin hareketlilikten faydalanabilmesi için ortalama süre 5+1 gün olarak belirlenmiştir.)
Hibe desteği alarak ders verme faaliyetinden yararlanacak personelin tahmini toplam sayısı | 12 |
Toplam tahmini gün sayısı | 72 |
Personel Eğitim Alma Hareketliliği:
Personel eğitim alma hareketliliği, Piri Reis Üniversitesi’nde istihdam edilmekte olan herhangi bir personelin, program ülkelerinden birinde eğitim almasına imkân sağlayan faaliyet alanıdır. Bu faaliyet kapsamında kişinin mevcut işi ile ilgili konularda sahip olduğu becerileri geliştirmek üzere çeşitli eğitimler (işbaşı eğitimleri, gözlem süreçleri gibi) alması mümkündür.
Eğitim almak üzere gidilecek kuruluşlar; işletmeler, eğitim merkezleri, araştırma merkezleri, ticaret odaları ve birlikleri, okul, vakıf, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, kariyer rehberliği sağlayan kuruluşlar, profesyonel danışma ve rehberlik kuruluşları, yükseköğretim kurumları ve Erasmus+ Program Rehberinde belirtilen diğer kuruluşlar olabilir. Bu çerçevede, uygun bir işletmeden kastedilen büyüklükleri, yasal statüleri ve faaliyet gösterdikleri ekonomik sektör ne olursa olsun, özel veya kamuya ait her tür kurum/kuruluş ile sosyal ekonomi dâhil her tür ekonomik faaliyette bulunan girişimdir. Personel eğitim alma faaliyeti tam zamanlı bir faaliyettir ve tam gün eğitim alınan süreler için hibe ödemesi yapılır. Bu nedenle Personel Eğitim Alma Hareketliliği Anlaşmasında (Staff Mobility For Training – Mobility Agreement) eğitim alma programının gün bazında belirtilmesi gerekir.
Personel eğitim alma hareketliliği için faaliyet süresi seyahat hariç en az 2 iş günü, en fazla 2 ay olarak belirlenmiştir.
(Daha çok personelimizin hareketlilikten faydalanabilmesi için ortalama süre 5+1 gün olarak belirlenmiştir.)
Hibe desteği alarak eğitim alma faaliyetinden yararlanacak personelin tahmini toplam sayısı | 8 |
Toplam tahmini gün sayısı | 48 |
Kurumlar, Konular ve Kontenjanları:
Birim* | Anlaşmalı Kurum | Faaliyetin Türü | Alan | Kontenjan |
DF | Mircea cel Batran Naval Academy / Romanya | Ders verme | Motor vehicles, ships & aircraft / Transport Services / Engineering and engineering trades | 2 |
DF | Riga Technical University-Latvian Maritime Academy (LMA) / Letonya | Eğitim Alma ve Ders verme | Motor vehicles, ships & aircraft Transport services | 2 |
2 | ||||
DF | University of Rijeka / Hırvatistan | Ders verme | Motor vehicles, ships & aircraft / Transport services | 2 |
Eğitim Alma | Motor vehicles, ships & aircraft / Transport services | 2 | ||
DF | Nikola Vaptsarov” Naval Academy/ Bulgaristan | Eğitim Alma ve Ders verme | Motor vehicles, ships & aircraft Transport services | 2 |
MF | University of Genova / İtalya | Ders verme | Engineering and engineering traits | 1 |
MF | Technical Universtiy of Varna / Bulgaristan | Eğitim Alma ve Ders verme | Engineering and engineering traits | 4 |
MF | University of Ruse Angle Kanchev / Bulgaristan | Eğitim Alma ve Ders verme | Engineering and engineering traits | 4 |
MF | West Pomeranian University of Technology / Polonya | Ders verme | Engineering and engineering traits | 4 |
İİBF | University of Lodz / Polonya | Ders verme | Business and administration, Economics | 2 |
İİBF | Univerzita Jana Evangelisty Purkyne v usti nad Labem / Çekya | Eğitim Alma ve Ders verme | Business and administration, Economics | 2 |
İİBF | Transilvania University of Brasov/ Ronanya | Eğitim Alma ve Ders verme | Business and Administration | 2 |
İİBF | Albert Ludwigs Universitat Freiburg / Almanya | Eğitim Alma ve Ders verme | Economics | 2 |
DF | Universitatea Maritimă Constanta / Romanya | Eğitim Alma ve Ders verme | Management Administration Information and Communication Technologies (ICTs), inter-disciplinary programmes Engineering and engineering trades Motor vehicles, ships and aircraft Transport services | 5 |
DF | University of the Aegean / Yunanistan | Ders verme | Nautical Science, Navigation Transport Services Marine Engineering | 3 |
DF | Antwerp Maritime Academy / Belçika | Eğitim Alma ve Ders verme | Motor vehicles, ships and aircraft Transport Services | 5 |
DF | Lithuanian Maritime Academy (LMA)/ Litvanya | Eğitim Alma ve Ders verme | Motor vehicles, ships and aircraft Transport Services | 2 |
DF | Tallinna Tehnikaülikool (TalTechi) Estonya | Eğitim Alma ve Ders verme | Motor vehicles, ships and aircraft Transport Services | 2 |
HF | Bucharest University of Economic Studies / Romanya | Eğitim Alma ve Ders verme | Law | 5 |
HF | Universidade de Coimbra / Portekiz | Eğitim Alma ve Ders verme | Law, Management and administration | 1 |
HF | Università degli Studi dell’Insubria / İtalya | Ders Verme | Law | 1 |
HF | Universitatea Babeș- Bolyai / Romanya | Eğitim Alma ve Ders verme | Law | 2 |
HF | Università degli Studi di Palermo / İtalya | Eğitim Alma ve Ders verme | Law | 2 |
*DF: Denizcilik Fakültesi; MF: Mühendislik Fakültesi; İİBF: İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi; HF: Hukuk Fakültesi
*Malezya Pahang Üniversitesi ile olan anlaşmamız son bulmuş olup, Erasmus kapsamında yapılacak olan hareketliliklere dahil değildir.
Başvuru ve Değerlendirme Kriterleri Nelerdir?
Programa başvurabilmek için Üniversitemizde tam/yarı zamanlı olarak istihdam edilmiş ve fiilen görev yapmakta olan akademik veya idari personel olma şartı aranmaktadır. Programdan ilk defa yararlanacak olan personele ve birimlere öncelik verilecektir. Eğitim alma başvuruları değerlendirilirken, puanlamaları eşit olan akademik ve idari personel olması durumunda, idari personel önceliklendirilecektir. Ders verme hareketliliği için “Öğretim Programı”, eğitim alma hareketliliği için “Eğitim Programı” hazırlanmalıdır. Dil yeterliliği seviyesi önceliklendirilir.
Engelli personel, gazi personel ile şehit ve gazi eş ve çocuğu personel, kendileri veya 1. Derece yakınları AFAD’dan afetzede yardımı alanlar önceliklendirilir. Vatandaşı olunan ülkeye hareketliliklere düşük öncelik verilir.
Sıralama aşağıdaki kriterlere uygun şekilde yapılmaktadır:
Kriter | Puan |
Temel Puan | 10 |
2021-2022’de hareketlilikten faydalanmış olmak | -1 |
2022-2023’te hareketlilikten faydalanmış olmak | -1 |
2023-2024’te hareketlilikten faydalanmış olmak | -2 |
Onaylanmış öğretim veya eğitim programı | +2 |
Resmi davet mektubu | +2 |
Yabancı dil bilgisi | +3 |
Başvurunun Faaliyet alanıyla uyumlu olması | +3 |
Geç başvuru | -2 |
İlk kez katılım | +1 |
Eğitim alma faaliyetinde idari personel | +1 |
Eğitim alma faaliyetinde dijital becerilerin geliştirilmesine yönelik faaliyetler | +1 |
Engelli personeller | +1 |
Gazi personel ile şehit ve gazi eş ve çocuğu personeller | +1 |
Vatandaşı olunan ülkeye hareketlilik | -1 |
Daha önce personel hareketliliğine dâhil olmayan bölüm ya da birimler | +1 |
Daha önce personel hareketliğinde yer almayan veya az sayıda yer alan ülke ve yükseköğretim kurumu ile hareketlilik faaliyeti gerçekleştirmeyi planlayan başvurular | +1 |
Başvurunun nasıl ve nereye yapılması gerekir?
Erasmus+ başvuruları Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı aracılığıyla hazırlanan https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr den yapılması ayrıca okulumuzun erasmusbasvuru@pirireis.edu.tr adresine e-posta ile iletilmesi gerekmektedir. Başvuru belgelerinizin asılları ilerleyen süreçte Uluslararası Öğrenci Ofisi tarafından talep edilecektir.
Her iki şekilde yapılmayan başvurular geçersiz sayılacağından, başvuru ve belge yükleme işlemlerinizi dikkatli şekilde yürütmeniz gerekmektedir.
*Denizcilik Fakültesi: mssolmaz@pirireis.edu.tr
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi: hgencer@pirireis.edu.tr
Mühendislik Fakültesi: mckanar@pirireis.edu.tr
Denizcilik Meslek Yüksekokulu: zyasar@pirireis.edu.tr
Hukuk Fakültesi: bbasoglu@pirireis.edu.tr
Yüksek Lisans Enstitüsü: oaybar@pirireis.edu.tr
Değişim programı çerçevesinde maddi destek sağlanıyor mu?
Ders verme hareketliliğinden faydalanan personele günlük/haftalık hibe ödemesi ile seyahat giderlerine destek olacak şekilde bir ödeme yapılır. İsteyen personel mali destekten feragat ederek programdan faydalanabilir. Hibe miktarları ve seyahat mesafesine göre yol ücretleri için aşağıdaki tabloyu kullanabilirsiniz.
Ülke Grupları | Hareketlilikte Misafir Olunan Ülkeler | Günlük hibe miktarları (Avro) |
1. Grup Program Ülkeleri | Almanya, Avusturya, Belçika, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Hollanda, İrlanda, İtalya, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç, Programla İlişkili Olmayan 13. ve 14. Bölge Ülkeleri | 171 |
2. Grup Program Ülkeleri | Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, , İspanya, Malta, Portekiz, Yunanistan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Letonya, Slovakya, Slovenya | 153 |
3. Grup Program Ülkeleri | Bulgaristan, , Hırvatistan, Kuzey Makedonya, , Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan, , Türkiye* | 133 |
Diğer Ülkeler | 1-12. Bölge Ülkeleri | 190 |
* Yalnızca yurt dışındaki bir işletmeden ya da ECHE sahibi olmayan yükseköğretim kurumundan ders vermek üzere davet edilen personel için kullanılmaktadır.
** 14 günden daha uzun süren personel hareketliliği faaliyetlerinde; 15’inci ve sonrası günler için yukarıda verilen günlük hibe miktarının %70’i gündelik olarak esas alınmalıdır.
Herhangi bir faaliyet içermeyen ya da gerçekleştirilen faaliyetin türüne uygun faaliyet yapıldığı belgelenemeyen günler için hibe ödemesi yapılmaz.
Personel hareketliliği faaliyetinden faydalanan personeline ödenecek seyahat gideri miktarı “Mesafe Hesaplayıcı” kullanılarak hesap edilmelidir. Mesafe hesaplayıcısına aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilmektedir:
http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm
Mesafe hesaplayıcısı aracılığı ile personelin yerleşik olduğu yerden, faaliyet yerine kadar olan iki nokta arasının km değeri tespit edilmeli ve aşağıdaki tablo kullanılarak seyahat hibesi hesaplanmalıdır. Mesafe hesaplayıcıda çıkan kilometrenin aşağıdaki tablodaki hibe karşılığı gidiş-dönüş rakamı olup, söz konusu miktar ikiyle çarpılmaz. Personelin aktarmalı olarak seyahat etmesi, yukarıda belirtilen mesafe hesaplaması ile varılan mesafeyi etkilemez.
Elde edilen “km” değeri | Standart Seyahat Hibe Tutarı (Avro) | Yeşil Seyahat Hibe Tutarı (Avro) |
10-99 KM arası | 28 | 56 |
100 – 499 KM arası | 211 | 285 |
500 – 1999 KM arası | 390 | 417 |
2000 – 2999 KM arası | 395 | 535 |
3000 – 3999 KM arası | 580 | 785 |
4000 – 7999 KM arası | 1188 | 1188 |
8000 KM ve üzeri | 1735 | 1735 |
Hibesiz (“0” Hibeli) Personel Olma Durumu
Personel istediği takdirde hibe almaksızın faaliyete katılabilir. Faaliyetten hibesiz faydalanılabilmek için de başvuru yapılması ve başvurunun diğer başvurularla beraber değerlendirmeye tabi tutulması gerekmektedir.
Hibesiz personelin farkı, personelin bütçe hesaplamalarına dâhil edilmemesi ve kendisine ödeme yapılmamasıdır. Hibe alınmaması, personelin seçim sürecine dâhil olmamasına gerekçe değildir.