Şanlı Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun!

Search
Close this search box.

Arş. Gör. Ahmet Kaya’nın yüksek lisans tezinden türetilen çalışma 27. Pazarlama Konferansı’nda “En İyi Bildiri” ödülünü kazandı

Ağustos 16, 2024

İİBF’den Arş. Gör. Ahmet Kaya ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesinden Prof. Dr. Behçet Yalın Özkara ve Doç. Dr. Volkan Doğan ile birlikte yürüttükleri yüksek lisans tezinden türetilen çalışma ile 27. Pazarlama Konferansı’nda “En İyi Bildiri” ödülünü kazanmıştır.

Bu çalışmada, “Kurgusal Düzey Teorisi (Construal Level Theory)” ve “İşleme Akıcılığı (Processing Fluency)” kavramları birlikte ele alınarak tüketicilerin marka tercihlerindeki farklılaşmaları ortaya konmuştur. Bu bağlamda kurgusal düzeyin (düşük/yüksek), bilişsel akıcısızlıkla ilişkisi ve akıcı (akıcısız) marka tercihlerini etkileyip etkilemediği araştırılmıştır. Araştırma sonucunda kurgusal düzey ile bilişsel akıcısızlık arasında pozitif yönde anlamlı bir etki ortaya konmuştur. Ayrıca kurgusal düzeyi yüksek olan bireylerin kurgusal düzeyi düşük olan bireylere kıyasla, akıcısız markayı tercih etme olasılıklarının neredeyse 1.5 kat fazla olduğu bulunmuştur

Araştırmacımızı ve hocalarımızı tebrik eder, akademik yolda başarılarının devamını dileriz.